Kaufland chce být ekologický

Obchodní řetězec nabízí nejen pohodlné nakupování pod jednou střechou, ale klade také důraz na trvalou udržitelnost.

Ochrana životního prostředí a trvalá udržitelnost jsou oblastmi, které v poslední době silně rezonují ve firmách i u široké veřejnosti. Mezi společnosti, pro něž jsou CSR (Corporate Social Responsibility) témata jednou z priorit a kladou na ně velký důraz, patří také obchodní řetězec Kaufland. Věnuje se jim napříč všemi svými aktivitami a nejinak je tomu i při výstavbě nových prodejen. Svým zákazníkům tak poskytuje nejen kvalitní výrobky, snadné a příjemné nakupování, ale zároveň podporuje udržitelný rozvoj i místní komunity.

Před více než dvěma lety Kaufland otevřel prodejnu v Rakovníku, která byla zároveň první prodejnou v České republice zužitkovávající dešťovou vodu. Ta je ze střechy zachytávána do retenční nádrže a poté vy­užita na splachování toalet. Prodejnu stejně tak jako všechny další nové a zmodernizované prodejny navíc vytápí pouze odpadní teplo z chladicích boxů. Chladicí zařízení je opatřeno dveřmi zabraňujícími tepelným ztrátám. Tento proces o celou třetinu snižuje energetickou náročnost budov. Samozřejmostí u nových prodejen je i moderní vzduchotechnika a úsporné LED osvětlení.

Od ledna tohoto roku obchodní řetězec využívá výhradně elektrickou energii z obnovitelných zdrojů. Všechny jeho prodejny disponují spořiči pitné vody a mechanickými zařízeními, která zabraňují nadměrnému splachování.

Dvě prodejny – v Českých Budějovicích a v Praze-Stodůlkách – dokonce mají unikátní zelenou střechu. Výhod zelené střechy je hned několik. Nejenže zadržuje dešťovou vodu, v horkých měsících ochlazuje okolí, zlepšuje mikroklima uvnitř budovy, snižuje náklady na vytápění, přispívá ke snížení znečištění ovzduší, produkuje kyslík, ale dokonce zvyšuje biodiverzitu. Tu podporují i hmyzí hotely, jež obchodní řetězec Kaufland staví v těsném sousedství mnoha svých prodejen.

Kaufland podporuje také elektromobilitu. U všech prodejen postupně buduje rychlodobíjecí stanice pro elektromobily a nabíjecí stanice na elektrokola.

Obchodní řetězec dbá i na snižování množství odpadu. Veškerý papír, lepenku, lepenkové krabice a kovový odpad třídí a zpracovává na druhotnou surovinu. Předchází rovněž plýtvání potravinami. Využívá tak systém auto­matických objednávek, snižuje ceny produktů s blížícím se datem minimální trvanlivosti, dlouhodobě spolupracuje s Českou federací potravinových bank či myslivci a lokálními zoologickými zahradami.

Za své aktivity v oblasti udržitelnosti

Kaufland získal několik prestižních ocenění. Stal se nejudržitelnějším řetězcem v Česku podle nezávislé studie Impact Metrics. Získal prestižní titul Ambasador kvality za rok 2021 či ocenění Nejudržitelnější obchodní řetězec MasterCard Obchodník roku 2020. Za Report udržitelnosti získal ocenění v kategorii Odpovědný reporting Cen SDG. K přečtení je na stránce www.rozhodujiciny.cz.

Přečtěte si také