Kamuflážní fólie je nejdřív ochrana, pak odpad. Může ale být mnohem víc

Kamuflážní lepící fólie se používá k tomu, aby ochránila nový automobil či prototyp před zvědavými zraky novinářů, fotografů, konkurence a samozřejmě i potenciálních klientů.

Žádná automobilka se totiž nechce nechat připravit o „wow efekt“, když se na slavném autosalonu za zvuku fanfár strhává krycí plachta z nového vozu nebo když tisíce lidí netrpělivě čekají, až značka zveřejní první (samozřejmě dokonalé) fotky své novinky v médiích. Jediný slídil schovaný v křoví, kterému se podaří nový vůz vyfotit ještě před oficiálním odhalením, a tyto nepovedené obrázky vypustí na sociální sítě, celý ten cirkus kolem uvedení auta na trh může snadno zhatit. Právě tomu má zabránit kamuflážní fólie. Značka Peugeot ale našla způsob, jak ji využít ještě jinak, a to marketingově.

Odpad nebo marketingový nástroj?

Úkolem kamuflážní fólie je precizně zamaskovat veškeré tvary a křivky nového vozu během testování na otevřených silnicích, které je z vývojového hlediska naprosto zásadní a nezbytné. Nedá se ale říci, že by fólie měla velký význam i z hlediska produktového. Vždyť se po uplynutí embarga prostě jen sloupne a vyhodí. Anebo můžete kamuflážní fólii použít jako netradiční marketingový nástroj a získat zájem klientů, zejména pak těch, kteří rádi komunikují prostřednictvím sociálních sítí. Tento nápad měla automobilka Peugeot pro uvedení svého klíčového modelu, Peugeotu 3008.

Inovativní model = nové metody komunikace

SUV Peugeot 3008 bude důležitým mezníkem v nabídce značky Peugeot. Jedná se o první model postavený na revoluční nové platformě STLA Medium určené pro elektromobily. Tato nová technologie zajistí elektrickému SUV 3008 úctyhodný dojezd přes 700 kilometrů. Uvedení takto přelomového produktu tedy značka věnuje velkou pozornost. Má jít o nezapomenutelnou událost. Odhalení modelu se plánuje na září letošního roku. Do té doby však tento vůz v podobě prototypů musí najezdit tisíce testovacích kilometrů na otevřených silnicích. A vozy budou samozřejmě pečlivě zakamuflované. 

Do této fáze se Peugeot rozhodl zapojit své fanoušky. Spustil na sociálních sítích akci, díky níž bude moci široká veřejnost vybrat design kamufláží, které budou použity na prototypech. Peugeot pověřil své designéry, aby vytvořili deset nových, efektních a inovativních maskovacích vzorů, kterými se daří zakrýt detaily tvarů nového vozu Peugeot 3008 a zároveň vzbudit emoce díky inspirativnímu optimistickému grafickému přístupu. Tento přístup vyjadřuje podstatu nového mezinárodního sloganu značky: „The world is a much better place with Allure“.

Dvoufázová hra

Projekt, který dostal název operace PEUGEOT #CAMOCATCH, bude probíhat ve dvou etapách:

Fáze 1: Peugeot spouští na sociálních sítích komunikační kampaň, která poběží od 15. května do 2. června 2023. Vyzývá širokou veřejnost, aby si z 10 návrhů designérů značky Peugeot vybrala svou oblíbenou kamufláž. Za tímto účelem mohou zájemci hlasovat na sociálních sítích značky: Facebook, Instagram, Twitter a LinkedIn. Šest kamufláží, které získají nejvíce hlasů, bude v červnu vyrobeno a budou jimi potaženy nové vozy Peugeot 3008, které se v létě zúčastní testování na otevřených silnicích.

Fáze 2: Od 1. července do 15. srpna 2023 se nové maskované vozy Peugeot 3008 vydají na evropské silnice. Každý, kdo bude mít to štěstí a spatří maskovaný Peugeot 3008, jej může vyfotit, samozřejmě v souladu s bezpečnostními předpisy, a následně snímek zveřejnit na účtech Peugeot s hashtagem #CAMOCATCH. Vybraní účastníci, kteří zveřejní snímky tohoto maskovaného vozu, budou pozváni, aby se na začátku roku 2024 zúčastnili exkluzívního testování nového modelu Peugeot 3008.

Přečtěte si také