Informační systém proměnil Knihy Dobrovský v digitalizované knihkupectví

Digitalizace obchodních procesů dovoluje společnosti nadále expandovat jak v maloobchodu, tak v online prostředí.

Společnosti Dobrovský a Knihy Dobrovský se zabývají nakladatelskou činností, distribucí vlastních knižních titulů obchodním partnerům a koncovým zákazníkům přes e-shop a provozováním své rozsáhlé sítě maloobchodních prodejen (více než 40 v roce 2022).

Zrychlení odbavování objednávek

Před zavedením informačního systému ABRA bylo nutné omezovat marketingové aktivity společnosti, protože nebyla schopná zvládat expedici. Firma se proto potřebovala zbavit ručního expedování z nevyhovujících prostor, automatizovat celý objednávkový proces a digitalizovat expedici. Vybrala si informační systém od ABRA Software, který dokázal naplnit všechny její požadavky.

„Díky zavedení IS ABRA mohl narůst obrat firmy o více než 50 procent. Rutinní činnosti firmy jsou automatizované, a tak je možné běžný provoz distribuce zásilek z e-shopu obsloužit výrazně efektivněji, aniž bychom potřebovali nestandardním způsobem navyšovat personál skladu či například prodlužovat dobu dodání zboží našim zákazníkům. IS FLORES se tedy stal zásadní součástí naší expanze,“ říká Štěpán Havránek, produkční ředitel společnosti Dobrovský.

Hlavní benefity z pohledu Knihy Dobrovský

1. Zrychlili jsme expedice, snížili chybovost, uspořili místa ve skladu
Většina objednávek se expeduje v den jejího přijetí, skladníci pracují v režimu Multipicking, připravují tedy k expedici najednou i 24 objednávek z kardexového skladu. Ve špičce odbavujeme i něco více než 2,5 tisíce pozic objednávek za jednu směnu. Po zavedení systému se výrazně snížila chybovost expedice, a tedy zvýšil zákaznický komfort a kvalita služeb celého knihkupectví.

2. Predikcí nákupu jsme snížili množství neprodejných knih
Optimalizovali a automatizovali jsme nákupní proces, predikce pracuje s obraty prodejen i dalšími parametry, jejím výsledkem je výpočet návrhu položek k objednání a vratek. Tituly na střední úrovni potenciálu prodeje již tedy nemusíme objednávat plně ručně a tento čas, který není zanedbatelný, můžeme věnovat jiným činnostem, jako je obsluha zákazníka na prodejně.

3. Navzdory uzavření prodejen během pandemie firma udržela pozici jednoho z nejvýznamnějších knihkupectví v Česku
Díky dobře nastavené komunikaci systému ABRA s e-shopem a řízenému WMS systému se podařilo úspěšně překlenout pandemii a udržet si knihkupce a specialisty v oboru. Zavedli jsme výdejny se zjednodušeným příjmem a výdejem knih, a online prodej tak nebyl omezen.

Jak IS ABRA pomáhá
• 50procentní nárůst obratu digitalizací procesů
• 109 maloobchodních prodejních pokladen
• 134 čteček čárových kódů Mobilní skladník

Jak IS ABRA pomáhá digitalizovat Knihy Dobrovský

Automatizované propojení e-shopu s navazující firemní agendou umožňuje okamžitě informovat zákazníka o stavu objednávky. Zpracované doklady z e-shopu propadají až do čtečky ve skladu, po zabalení následuje automatická fakturace a okamžité informování koncového zákazníka o aktuálním stavu objednávky. Odbavení zákazníka z e-shopu se zrychlilo automatickou přípravou účtenky (bez nutnosti skenování položek na pokladně).

Ve skladu se zjednodušila a zefektivnila práce obsluhy propojením výdeje na výtahový zakladač KARDEX. Obsluha čtečky převezme doklad v systému ke zpracování a čtečka předá požadavky pro postupné přivolání automatického zakladače. Po každém sebrání knihy z police se tedy přivolává další nejbližší pozice. Systém odbaví i více než pět tisíc objednávek za 24 hodin provozu, proto je nutné optimalizovat množství sbíraných titulů/objednávek před samotným zabalením.

Maloobchodní prodej v režimu offline nabízí řešení nezávislé na výpadcích internetu. Veškeré synchronizace z kamenných prodejen probíhají automaticky. Řízený sklad na každé z prodejen zjednodušil pomocí čteček čárových kódů příjem nového zboží. Automatické odvody tržeb na centrálu fungují na pozadí, což přináší celkovou úsporu ve všech prodejnách přibližně 20 hodin denně.

www.abra.eu/reference

Přečtěte si také