Brand Finance připisuje nárůst hodnoty značky Huawei zejména masivním investicím do domácích technologických společností a do oblasti výzkumu a vývoje. Podíl na zvyšování hodnoty mají i aktivity společnosti v sektoru elektromobilů a nadálé rozvíjení cloudových služeb. „Vímáme toto ocenění jako potvrzení správnosti naší globální strategie, která spočívá v důrazu na vědu, výzkum a inovace a na investice do technologického rozvoje. Hodnotu naší značky a výsledky naší práce jsme vždy připraveni sdílet s našimi zákazníky, protože jedním z klíčů úspěchu společnosti Huawei je naše firemní hodnota spočívající právě v silné prozákaznické orientaci všeho, co děláme,“ říká Pavel Košek, ředitel korporátní komunikace tuzemské společnosti Huawei Technologies.
Kolektivně nejvyšší hodnotu drží i letos sektor technologií. V žebříčku se objevuje celkem 50 technologických značek, přičemž hlavní hráči Apple, Microsoft a Samsung, kteří společně s Huawei stojí mezi nejhodnotnější desítkou, mají významný podíl na celkové hodnotě technologického sektoru. Ta se v tomto roce vyšplhala na 1,3 bilionu dolarů.
Konzultační společnost Brand Finance svému hodnocení každoročně podrobuje 5 000 největších značek a publikuje zhruba stovku zpráv a reportů mapujících hodnotu značek napříč průmyslovými sektory i zeměmi. Žebříček Global 500 již šestnáctým rokem přináší přehled těch nejhodnotnějších a nejsilnějších značek na světové úrovni. Huawei v žebříčku debutovala v roce 2012, kdy zaujala 209. místo.
•