Hrazené stravování přispívá k větší spokojenosti lidí

Firemní benefity mají hodnotu nejen pro zaměstnance, ale přeneseně i pro zaměstnavatele. Tím spíše, usnadňují-li firmám administrativu a umožňují-li flexibilitu nastavení, říká Hana Kučerová, manažerka projektu Wolt for Work.

Téměř tři čtvrtiny zaměstnanců v průzkumu Unie zaměstnavatelských svazů ČR uvedly, že se firemní benefity kladně projevují na jejich zdraví, duševní pohodě i pracovní výkonnosti. Nejčastěji firmy poskytují benefity stravovací – dle průzkumu Hospodářské komory 93 procent. Trendem se postupně stává využívání rozvážkových platforem, jak potvrzují i zkušenosti Woltu a jeho služby pro firmy – Wolt for Work. „Office manager či sami zaměstnanci si díky ní mohou objednávat jídlo, potraviny i další zboží včetně drogerie či léků, s možností sledování nákupů na jednom místě a pohodlnou platbou faktury jednou měsíčně,“ shrnuje výhody manažerka projektu Hana Kučerová.

Jak firmy přistupují ke stravovacím benefitům? Jsou zvyklé jednotlivé možnosti kombinovat?
Jak dokládají data Hospodářské komory, stravovací benefity patří k těm nejoblíbenějším, ať již jde o firemní kantýny, dovozy obědů, či stravenkový paušál. Jako u všech benefitů platí, že jsou oboustranně přínosné, i proto jsme rádi, že se povedlo zachovat jejich daňové zvýhodnění, byť se našich služeb netýká. Výhodou Wolt for Work oproti klasickým stravovacím benefitům je větší flexibilita – firmy mohou investovat dle jejich ekonomické situace. Výši nákupů i jejich frekvenci mohou libovolně nastavovat. Zároveň se náš program snadno kombinuje s jinými stravovacími benefity. V tuzemsku nás nejčastěji firmy využívají pro příležitostné akce – catering, porady či firemní snídaně, ale možností je daleko více.

Proč roste poptávka i v době, kdy se některé firmy snaží šetřit?
Partnerské firmy se shodují, že hrazené stravování přispívá nejen k nižší fluktuaci, ale také motivuje zaměstnance k pravidelnému docházení a zlepšuje vztahy na pracovišti. Jde o nejoblíbenější firemní benefit, takže se ho firmy snaží omezovat co nejméně. Naše řešení firmám navíc umožňuje šetřit náklady, například v podobě možnosti sloučit dopravu – vytvoří skupinovou objednávku místo několika menších – nebo věrnostního programu Wolt+.

Jak se vyvíjejí poptávky a potřeby firemních zákazníků? Liší se například malé a střední firmy oproti korporacím?
Každý měsíc rostou objednávky i počty aktivních firem. Jsme pátou nejúspěšnější zemí z celkových patnácti, kde tato služba v rám-
ci Woltu funguje. Do konce roku je naším cílem vyrůst o čtvrtinu. Do Wolt for Work se připojují velké korporace s tisícovkou zaměstnanců, středně velké firmy i menší start­upy. Potřeby firem se liší především ve velikosti nákupního košíku, korporace zároveň více objednávají jídla na porady či potřeby do kanceláře. I proto jsme pro ně nově zavedli uzpůsobenou nabídku, například box s varia­cí baget nebo croissanty v krabici na ranní schůzky.

Těší se oblibě i rozvoz na home office?
Společně s návratem do kanceláří se snížil poměr objednávek na home office, ale stále má své místo. Firmy využívají i možnost doručit jídlo zaměstnancům na nemocenské, navíc třeba květiny na zpříjemnění nálady. Nebo využívají stravovací benefity, aby zaměstnance nalákaly na pracoviště – v poslední době je také patrné razantní zvýšení objednávek ke konci pracovního týdne, kdy si zaměstnanci rádi berou home office. Firma je motivuje, aby přišli osobně a rozvíjeli sociální vazby s kolegy.

Pozorujete trendy ze zahraničí, které se přesunují také na český trh?
Každý trh má jiné potřeby a trendy, lokálnost je proto velmi důležitá. Vedle zmíněného fenoménu silných pátků jsou trendem takzvané overtime meals, zejména v Dánsku. Když zaměstnanci zůstávají v práci přes­čas, automaticky se jim v určitou hodinu otvírá přístup do aplikace Wolt. V Česku to využívají především právnické firmy. Někteří klienti volí možnost nastavit speciál­ní odměny pro jednotlivé týmy nebo pro zaměstnance, kteří mohou za odměnu dostat například dárkový poukaz nebo kredity na Woltu.

Přečtěte si také