Helios umožňuje cestu vpřed

Systém ERP z produkce společnosti Asseco Solutions za 35 let své existence zásadně změnil způsob, jakým české firmy řídí své procesy.

Zapojení umělé inteligence, automatizace, robotických procesů nebo pokročilé datové analytiky… Díky tomu dnes už nejsou ERP systémy (software, který organizace používají ke správě každodenních obchodních činností) jen nástrojem pro evidenci či kontrolu. Stává se z nich mozek digitálně řízených organizací. Důkazem toho jsou systémy Helios z produkce společnosti Asseco Solutions, která je lídrem na trhu ERP již 35 let. Motivace k digitalizaci je u českých firem stále silnější. Růst ceny energií a práce, nedostatek kvalifikovaných pracovníků i potřeba zvyšovat konkurenceschopnost ženou podniky k hledání nástrojů, které pomohou stabilizovat náklady a zvýšit efektivitu. A právě ERP systémy, jako je Helios, jim tuto cestu umožňují.

Využívají cloud, otevřená rozhraní, umělou inteligenci i specializované aplikace dostupné na platformě AVAplace, které rozšiřují možnosti systému a přizpůsobují ho konkrétním potřebám každé firmy. „Domnívám se, že Helios za 35 let své existence zásadně změnil způsob, jakým české firmy řídí své procesy,“ konstatuje Jiří Hub, výkonný ředitel Asseco Solutions, k 35. výročí založení firmy. A dodává: „Vyrůstala s ním generace podnikatelů, manažerů i IT odborníků. Z původního nástroje pro podnikovou evidenci se postupně stal silný systém pro řízení firmy. Dnes je Helios flexibilní podnikový informační systém, který pomáhá firmám všech velikostí – od výrobců přes obchodní společnosti až po instituce veřejné správy – optimalizovat procesy, pracovat s daty a rozhodovat se chytře a včas.“ V poslední době společnost Asseco Solutions uvedla na trh nové produkty, o nich lze bez nadsázky prohlásit, že posouvají oblast ERP kupředu. Jiří Hub k tomu říká: „ERP systémy se v posledních letech významně posouvají. Budoucnost dnes vidíme v otevřeném ekosystému vzájemně propojených aplikací, které společně tvoří silnou, ale zároveň flexibilní platformu. Pracujeme na naší integrační cloudové platformě AVAplace, která umožňuje hladké propojování systému Helios s aplikacemi třetích stran, ale zároveň vyvíjíme jak my, tak naši partneři vlastní nativní aplikace. Ty přinášejí nové funkcionality, rozšiřují možnosti systému a reagují na specifické potřeby zákazníků napříč obory.“

Stabilita, vyspělost a důvěryhodnost

Flexibilita, technologická vyspělost a schopnost integrovat další aplikace dělá ze systému Helios silného partnera pro všechny jeho uživatele. Na tuto skutečnost navázal i rebranding značky, který se odehrál v roce 2024. Helios vstoupil do nové vizuální éry – s minimalistickým, nadčasovým designem. Nové logo, barevná paleta i typografie odrážejí stabilitu a spolehlivost, ale i odvahu a připravenost na rychlé změny, které přináší digitální svět. Vizuální identita tak přirozeně propojuje historii s budoucností. Změna vizuální identity značky Helios není jen estetickou úpravou, ale přirozeným pokračováním jejího vývoje. V digitálním světě, kde hraje roli každý detail, cítilo vedení společnosti potřebu přizpůsobit i vizuální stránku tomu, co značka Helios dlouhodobě reprezentuje – stabilitu, technologickou vyspělost a důvěryhodnost.

Platforma (nejen) pro sdílení zkušeností

Přelomové kroky vpřed, které v poslední době provázejí existenci systémů Helios, vrcholí letos 22. května v pražském Cubex Centru, kde společnost Asseco Solutions pořádá pro zákazníky a partnery systémů Helios odbornou konferenci Helios Experience 35. Ta si klade za cíl propojit současnost s budoucností, hostí téměř tisícovku účastníků a desítky řečníků, kteří hovoří k tématům, jako jsou umělá inteligence, automatizace, inovace, změny ve vzdělávání, ale i digitální transformace značek. Mezi vystupujícími nechybí ani Petr Mára, Pavlína Louženská, Martin Jahn, Simon Klinga nebo Lukáš Benzl. „Helios Experience 35 není jen oslavou tradice, ale především platformou pro sdílení inspirací, zkušeností a technologií, které pomáhají měnit české firmy zevnitř. Tváří v tvář budoucnosti, v komunitě, která tvoří digitální Česko,“ uzavírá Jiří Hub.

Přečtěte si také