Franšízové podnikání mi dává největší smysl

Jakub Urban je úspěšným majitelem franšízové pobočky OK POINT v Opavě. Pracuje tam společně se svou manželkou, takže je to spíš rodinný byznys, jak sám říká.

Váš OK POINT funguje od května 2016. Co vás přivedlo
k myšlence otevřít si vlastní pobočku?
V té době jsem už čtyři roky působil v rámci obchodní sítě Broker Consulting. Otevřením pobočky OK POINT jsem své služby klientům posunul na ještě vyšší úroveň a současně získal nové obchodní možnosti. Pobočka mně i mému týmu pomáhá v budování důvěry u klientů, s nimiž si tak snáze vytváříme dlouhodobý partnerský vztah.

Síť OK POINT propojuje finanční, bankovní a realitní oblasti. Měl jste v tomto směru nějaké předchozí zkušenosti?
Ano, měl jsem zkušenosti s finančním poradenstvím u jiné firmy a ani zprostředkování bankovních služeb pro mě nebylo novinkou. V rámci obchodní sítě Broker Consulting jsem si zkušenosti ještě rozšířil o realitní zprostředkování. Na pobočce jsem se pak musel naučit, jak správně vést zaměstnance, dohlížet na jejich práci a především je motivovat. Tyto aspekty beru opravdu vážně, neboť cítím za svůj tým velkou zodpovědnost.

Proč jste si zvolil franšízové podnikání? V čem vidíte jeho největší výhody?
Vlastní franšíza mi dává největší smysl proto, že jako podnikatel mám vedle sebe silného partnera v podobě franšízora, tedy Broker Consulting. Poskytuje mi jak právní, technickou a administrativní podporu, tak propracovaný systém vzdělávání. Řídím se heslem „jednu dám, deset dostanu“, ať už se jedná o informace, rady, nebo motivace, což díky sdílení zkušeností v rámci franšízové sítě funguje dokonale.

Když se ohlédnete zpět, je něco, co byste ve svém podnikání řešil jinak?
Myslím, že není. Pokud se stále držíte základních předpokladů – být pracovitý, vytrvalý, otevřený novým příležitostem a mít obchodního ducha, vaše podnikání rok od roku vzkvétá. Možná bych se zpočátku ještě více věnoval výběru kvalitních zaměstnanců a vymezení jejich pracovní agendy. Ale to už dnes naštěstí umím. Na pobočce mám teď sehraný a spolehlivý tým, který chci ještě rozšířit o další kolegy.

Jak vypadá váš typický pracovní den? Daří se vám skloubit práci a čas na rodinu a koníčky?
Můj typický den se skládá z pravidelných porad, vedení týmu, komunikace s klienty a přijímacích pohovorů na nové kolegy. S realitními záležitostmi a chodem pobočky mi pomáhá manželka, takže v podstatě máme rodinný byznys. Samozřejmě není vždy snadné ho skloubit s péčí o děti, ale daří se nám to díky harmonogramu, který se snažíme oba dodržovat.

Přečtěte si také