Franšízing odolává krizi

Budoucnost podnikání je v síti provozoven spojených stejným know-how, značkou a informačním systémem. Důkazem je i aktivita franšízantů v době krize.

  • 19. dubna 2021

Současná situace napovídá, že v následujících letech se bude franšízingovému podnikání věnovat stále větší pozornost. Podnikatelé tak budou mít zájem o podrobnější informace o franšízingu. Zde předkládáme jeho hlavní výhody pro dnešní dobu:
• Franšízing má schopnost zvládnout takzvanou turbulenci, chaos (spolupracující znamená globalizující se, tj. síťující se podniky, lidé)
• Franšízing umožňuje výměnu informací mezi členy sítě (samoučící se organizace, členové si nekonkurují, spolupracují, sdílejí zkušenosti)
• Branšízing (převod vlastních provozoven na franšízové)
• Franšízing je pětkrát bezpečnější podnikání než „podnikání na vlastní pěst“
• Zavedení franšízingu zvýší tržní hodnotu firmy o 100 procent (studie Koleňáková, Brno)
• Franšízing je velkou příležitostí pro volné manažery ze zaniklých firem (mají schopnosti, zkušenosti i peníze a nechtějí začít podnikat „od nuly“, chtějí zastoupení „dobré značky“)

David Štangler, ředitel společnosti CrossCafe original (vlevo), přebírá hlavní cenu soutěže Franchisa roku z rukou Jana Gondy, prezidenta ČAF.

Soutěží se i v době pandemie

Vítězem 5. ročníku Franchisa roku se stal český franšízový koncept CrossCafe.

CrossCafe je česká síť kaváren původem z Plzně, kde byla v roce 2007 otevřena první kavárna. Odtud se kavárny úspěšně rozrostly do celé České republiky. Dnes má značka CrossCafe 24 kaváren v 11 českých městech. Základem úspěchu je prémiová káva a další lahodné produkty vlastní výroby.

Na 2. místě se umístil franšízový koncept Poe Poe.

Koncept rychlého občerstvení Poe Poe je založen na kvalitních a čerstvých surovinách, ze kterých se přímo před zákazníkem připravují čerstvé produkty za velmi nízké ceny v čistém a moderním prostředí.

3. místo obsadil koncept Partners Market.

Franšíza Partners Market je unikátní podnikatelský koncept kamenné bankovní a poradenské pobočky. S 94 franšízami Partners Market jde dnes o sedmou nejsilnější síť bankovních poboček v Česku.

Porota soutěže udělila ještě další ceny

Prostřednictvím online hlasování získal Cenu veřejnosti ze 40 nominovaných gastronomický franšízový koncept CrossCafe.
Cenu úspěšný zahraniční franšízový koncept obdržel TAB Board.
Úspěšný franšízový koncept řízený ženou přísluší projektu Systém asistovaného hubnutí v čele s Lenkou Náměstkovou.
Ocenění původní česká franšízová značka patří konceptu Solodoor a titulem mladý franšízor byl oceněn koncept Body express.
Cena České asociace franchisingu
Cenu za podporu a rozvoj franšízingu, kterou uděluje Správní rada ČAF, obdržel U.S. Commercial Service American Embassy.

Rok 2021

České asociaci franchisingu se daří překonávat současnou složitou situaci. Stále pracuje na projektech, které je možné uskutečnit i v těchto omezených podmínkách. Nejdůležitější akcí roku 2021 je již 6. ročník soutěže Franchisa roku. Dalším jedinečným projektem bude 18. ročník mezinárodní konference Franchising Forum 2021. O průběžné vzdělávání v oblasti franšízingu se stará projekt Škola franchisingu.

Za možnost propagovat franšízing jako progresivní formu podnikání děkujeme členům České asociace franchisingu a v neposlední řadě hlavnímu partneru České asociace franchisingu – franšízovému konceptu Extéria Market.

Přečtěte si také