Farmářům s Rohlíkem rostou prodeje o stovky procent ročně

V době, kdy čeští farmáři a potravinoví producenti čelí nejistotám a ekonomickým výzvám, Rohlik.cz ukazuje, že je pro ně skutečným partnerem.

Největší online supermarket ve střední Evropě dlouhodobě sází na kvalitu a podporu domácích producentů. Za poslední rok vzrostl prodej výrobků od vybraných lokálních farmářů průměrně o 245 procent, přičemž podpora menších dodavatelů dosáhla rekordní úrovně. Do marketingu na jejich podporu jde více než 30 milionů ročně.

S vizí poskytnout podporu a ulehčit administrativní břemeno malým farmářům spolupracuje Rohlík s desítkami dodavatelů a nabízí řadu projektů, včetně programu “Rohlík pomáhá farmářům”. Ten zahrnuje zjednodušené financování, dodavatelské smlouvy, dopravu a marketingovou podporu. Program už pomohl desítkám menších producentů, celkově počet t lokálních produktů dosahuje až 70 % podle sezóny a kategorie. Kromě toho Rohlík každý rok investuje zhruba 35 milionů korun do mediální podpory menších českých producentů.

Jak se rodí úspěch českých farmářů

Rohlík je pro české farmáře a lokální dodavatele klíčovým partnerem, který jim nejen zajišťuje stabilní odbyt, ale také pomáhá růst. Díky dlouhodobé spolupráci se jejich prodeje v průměru zvyšují o stovky procent ročně, což dokazuje, že kvalitní lokální produkty jsou mezi zákazníky stále žádanější. Celkem Rohlík spolupracuje se skoro 250 menšími lokálními farmáři, vinaři a pivovary, přičemž se jejich sortiment za poslední dva roky rozšířil o 30 %. Tento růst je jasným důkazem toho, že férový přístup a stabilní odběr umožňují českým farmám a menším výrobcům nejen přežít, ale dynamicky se rozvíjet.

„S našimi farmáři a dodavateli jsme v neustálém kontaktu. Když narazí na problém nebo potřebují pomoc – ať už s navýšením odběru, závozy, nebo rozšířením sortimentu – vědí, že se na nás mohou kdykoli obrátit. Nejde jen o obchodní vztah, ale o dlouhodobé partnerství, které jim pomáhá růst,“ říká Martin Beháň, Managing Director pro CEE. Ukázkou pomoci je například loňská pomoc farmářům, od kterých Rohlík odkoupil část mrazem zasažené úrody a jako druhou jakost je pak nabídl svým zákazníkům.

Férové partnerství, které přináší výsledky

Jedním z příkladů úspěšného partnerství je česká Farma Vraňany, která se specializuje na pěstování těch jahod, dalšího ovoce a a zabývá se také výrobou kvalitních džemů. Rohlík s Farmou Vraňany spolupracuje již od roku 2018 a je jejím jediným maloobchodním partnerem. Díky dlouhodobému partnerství a stabilnímu odběru může farma plánovat produkci, investovat do inovací a udržovat vysokou kvalitu své úrody.

„Poslední dobou už to nejsou jen jahody, které si díky Rohlíku můžete koupit, ale i další ovoce. A co se týká jahod, ty na Rohlíku můžete čerstvé koupit až 6 měsíců v roce”, říká Dagmar Hančová.

Velký rozvoj v posledních letech je také za rodinnou Farmou Struhy, která se specializuje na ekologické zemědělství a tradiční mléčné výrobky. Ve své mlékárně zpracovává výhradně mléko od vlastních krav, které se od jara do podzimu pasou na pastvinách kolem farmy. Právě díky pečlivě řízené péči o zvířata a přírodnímu přístupu má jejich mléko jedinečnou chuť, která se odráží ve výrobcích privátní značky Rohlíku Bez kompromisu.

Díky spolupráci s Rohlíkem mohou zákazníci ochutnat skutečně autentické mléčné produkty vyrobené podle tradičních receptur, bez zbytečných přísad. „Důležité je, aby byl vidět příběh, aby byl produkt autentický, aby bylo vidět, kdo ho dělá a kde ho dělá,“ říká Tomáš Kojetín z Farmy Struhy. Spolupráce s Rohlíkem farmě umožňuje stabilní odbyt, který podporuje udržitelné hospodaření a zároveň přináší zákazníkům poctivé farmářské výrobky s maximálním důrazem na kvalitu.

Dlouhodobým partnerem je také Jiří Horák, dodavatel prémiového masa Qualivo. Tento unikátní koncept vycházející ze švýcarské metody chovu klade důraz na pohodu zvířat, jejich imunitu a zdraví, což se odráží ve špičkové kvalitě masa. Díky stabilnímu odběru všech produktů na období až dvou let může pan Horák efektivně plánovat, rozvíjet své podnikání a přinášet zákazníkům prvolátkové maso s jasným původem.

„Spolupracujeme s Rohlíkem už téměř od jeho začátku, což nám umožnilo společně růst a zlepšovat nabídku kvalitního masa. Bez této spolupráce by naše produkce nikdy takto nevypadala,“ Jiří Horák

Unikátní model pekárny přímo na skladech Rohlíku vybudoval Miroslav Merhaut, který stál u zrodu Rohlíkovy pekárny. Pečivo se zde peče těsně před rozvozem, aby bylo zákazníkům doručováno vždy čerstvé. Díky této spolupráci mohla pekárna rychle růst, rozšiřovat svůj sortiment a přizpůsobovat se vysokým nárokům zákazníků na kvalitu.

„Spojili jsme naše know-how s unikátními recepturami Rohlíku a výsledkem je pečivo, které uspokojí i toho nejnáročnějšího zákazníka,” Miroslav Merhaut.

Celoroční odbyt a minimalizace plýtvání

Rohlík se dlouhodobě zaměřuje na podporu sezónních produktů a maximální využití surovin. Zatímco u velkých značek je běžnou praxí sezónní vyřazování některých produktů, tady jsou menší výrobci v nabídce po celý rok. Typickým příkladem je kategorie zmrzlin. Tento přístup pomáhá stabilizovat jejich podnikání a zároveň zajišťuje zákazníkům rozmanitější a kvalitnější výběr produktů bez ohledu na sezónu.

Součástí strategie Rohlíku je také maximální využití surovin a minimalizace plýtvání. U masa se aktivně pracuje na zpracování celého zvířete, čímž se nejen snižuje odpad, ale také se rozšiřuje nabídka produktů. To přináší benefity nejen farmářům, ale i zákazníkům, kteří mají přístup ke kvalitním produktům vyrobeným s maximálním respektem k surovinám.

„Našim farmářům pomáháme efektivněji hospodařit tím, že využíváme celé zvíře – nejen prémiové steaky, ale i kvalitní vývary, tradiční uzeniny a hotová jídla vyrobená z okrajových partií. Díky tomu snižujeme plýtvání a zároveň přinášíme zákazníkům širokou škálu prvotřídních produktů, vysvětluje Michal Perlík, Head of International Sourcing.

Přečtěte si také