Cestovatelský fenomén

Dnes už není v Česku vášnivého poutníka, který by neznal platformu Amazing Places a alespoň jednou zde nehledal cíl pro svůj příští výlet či dovolenou.

Když před sedmi lety Petr Kotík zakládal Amazing Places, snil pouze o tom, že se z jeho projektu stane „love brand“ a nástroj, který změní pohled na ubytování nejen v očích hostů, ale i samotných majitelů míst. Hnala ho hlavně myšlenka inspirovat. Neměl ambice na projektu vydělávat, nad čímž kroutila hlavou spousta lidí.

„Je to pořádná jízda a je neskutečné, co se nám s projektem Amazing Places za tu dobu podařilo. Od začátku si jdeme vlastní cestou, a i když nám nikdo moc nevěřil, ukazuje se, že to byla správná volba. První tři roky jsme neměli absolutně žádné aspirace vydělávat peníze. Což vyvolávalo nechápavé reakce prakticky od všech včetně našich přátel a kolegů, kteří se na projektu podíleli. Typická otázka té doby byla: Máte to krásný, ale nechápeme, na čem ten projekt vydělává,“ vzpomíná dnes Kotík.

V první řadě šlo o to, aby byli spokojení partneři projektu z řad hotelů, penzionů a hlavně lidé, kteří Amazing Places od začátku podporovali a sledovali na sociálních sítích a webu. Fungovat na základě čistého altruismu však nešlo donekonečna a bylo potřeba vydělávat peníze, které by se investovaly do dalšího rozvoje firmy a hlavně do kvalitních zaměstnanců. Díky tomu dnes kanceláře Amazing Places obývají lidé, kteří žijí pro to najít ta nejkrásnější místa a rozvíjet dál koncept, který rozhodně ještě nenarazil na své limity. „Každý rok je pro nás novým milníkem s celou řadou novinek. Tou nejdůležitější z posledního roku je nový web s vlastním rezervačním systémem, který má hlavně za cíl lidem nabídnout nejen výběr toho nejzajímavějšího místa přímo pro ně, ale hlavně dostupnost, která nám dlouho chyběla,“ prozrazuje nadšeně Kotík.

Je to love brand

A co dělá z Amazing Places tak jedinečnou platformu? Od začátku je to hlavně důvěryhodnost a autenticita. Každé místo, které najdete na webu Amazing Places, navštívil někdo z týmu, všechno vyzkoušel, ochutnal, strávil hodiny povídáním s jeho majiteli a nasál atmosféru, kterou na webu a sociálních sítích zprostředkoval fanouškům, což Petr Kotík jen potvrzuje: „Naše tipy na kouzelná místa jsou na principu osobního doporučení. Na druhé straně je to pro nás ohromný závazek si tuto důvěru nejen udržet, ale i zasloužit. S tím souvisí i to, že značka Amazing Places pro mnoho lidí představuje ,love brand‘. Princip výběrových kolekcí jako například Kam s dětmi, Plavky s sebou, Na samotě u lesa nebo Celý den v županu, jež najdete na webu, přináší praktické rady a tipy, ale i prvky nadsázky a zábavy, což nás rovněž vystihuje.“

Café Fara

Platforma však nepomáhá jen hostům najít své hostitele, ale nabízí partnerům odborné semináře, diskuse a užitečné informace v pravidelných newsletterech. O představení jednotlivých míst se kromě členů týmu starají i ambasadoři, osobnosti a influenceři, kteří jsou pečlivě vybíráni. Aktivně fanouškům Amazing Places neustále přinášejí články, fotografie a videa z těch nejkrásnějších míst zážitkovou formou a odkrývají tak osobní rozměr, který je důležitý v konečném rozhodování, kam vyjet na dovolenou nebo na víkend.

Web Amazing Places dnes nabízí více než 350 kouzelných míst od glampingových domečků v korunách stromů, plovoucích chatek na vodě, pohádkových chalup přes rodinné penziony a statky až po luxusní hotely a resorty. Každé ubytovací zařízení musí splňovat určité parametry, jež zaručí nezapomenutelný pobyt. „Je to kombinace několika aspektů, ale jde především o přístup majitele nebo provozovatele. Kouzelné místo musí být krásné, funkční, přespat v něm musí být zážitek. Klademe také důraz na to, kde se nachází. Každého nového partnera osobně navštěvujeme, chceme místo zažít na vlastní kůži, protože věříme, že jenom tak o něm dokážeme nejen psát, ale především ho umět doporučit,“ vysvětluje Václav Vítek, nový ředitel projektu Amazing Places.

S určitou nadsázkou by se dalo říct, že tato cestovatelská platforma za dobu své existence pomohla pozvednout český standard ubytování. Současný zákazník je náročnější a nestačí mu už umakartové napodobeniny venkovského nábytku, chudá snídaně nebo zaměstnanci, kteří chodí pro úsměv daleko, ačkoli za to zaplatí třetinu toho, co jinde. Naopak, rád si za nadstandard připlatí a čeká něco navíc. To, co dělá z ordinérního extraordinérní, je to malé „extra“ a bez něj dnes žádný provozovatel ubytování neuspěje.

Zážitky nadevše

Chuť lidí cestovat a objevovat neustále roste, a tak se rozrůstá i Amazing Places a jeho nabídka míst, která rozhodně nekončí hranicemi naší republiky. Už druhým rokem tak můžete nacházet úžasná místa na Slovensku a nově také v Rakousku, protože tamní zařízení dokážou nabídnout ještě o stupeň lepší zážitky a jiné možnosti. V budoucnu jsou ve hře také Německo a polský trh.

Příští rok bude tedy pro Amazing Places přelomový, což potvrzuje i Václav Vítek: „Chceme pokračovat v napojování našich kouzelných míst na rezervační systém, čímž budeme propagovat jejich přímý prodej přes nový web Amazing Places. Zároveň posilujeme naši pozici na Slovensku a v Rakousku díky novému týmu.“

Týmová práce je koneckonců to, co posouvá celý projekt neustále kupředu. Zatímco běžný člověk zasedá k večeři, v karlínských kancelářích Amazing Places se ještě svítí. Protože co se může zdát jako práce snů a báječné cestování po úžasných místech, je ve skutečnosti řehole a dřina, kterou však všichni v amazing týmu rádi každý den podstupují. Vědí totiž, že tvoří něco výjimečného, co přináší ostatním unikátní zkušenost a čistou radost ze zážitku. A právě zážitky jsou tady nad všemi věcmi.

Nejkouzelnější místa 2021

Ačkoli poslední dva roky byly pro provozovatele ubytovacích zařízení krušné, většina nepřízeň osudu přestála a ještě své služby i prostory zlepšila. Stejně jako v minulých letech Amazing Places ocenilo jejich snahu, a to ve dvanácti tematických kategoriích podle tipu ubytování a v pěti speciálních kategoriích včetně absolutního vítěze. Podle zakladatele Petra Kotíka jsou však vzhledem k překonání pandemické krize vítězové všichni.

Café Fara

„O oceněných rozhoduje náš desetičlenný tým, nejlepším místům dáváme palce nahoru a z tohoto hlasování vzejdou vítězové. Já mám výjimku, mám čtyři palce, takže hlasuju rukama i nohama (smích). Věnujeme se projektu celý rok a máme opravdu srovnání, protože všechna místa osobně navštěvujeme,“ vysvětluje Kotík a Václav Vítek ho doplňuje: „Kritéria jsou sice subjektivní, ale berou v potaz to, jak místo funguje po celý rok. Jak je samo aktivní v provozu i na sociálních sítích. Klademe důraz na proklientský přístup a další hmatatelné aspekty. Zároveň jde o atmosféru, a tu bývá často těžké popsat, prostě je buď skvělá, nebo ne.“

Absolutním vítězem se stalo Café Fara, které si podle Kotíka drží už léta vysoký nadstandard. „Fara je fenomén. Letos oslavila 10. výročí a stále převyšuje ostatní v nabídce a kvalitě služeb. Každý rok pro své hosty, často i léty získané přátele, vymýšlí nové věci od originální půjčovny kol, kde vám poskytnou snad vše, co má kola, přes statek v sousedství nabízející hostům čerstvou zeleninu a bylinky pro vlastní spotřebu, nový nerezový bazén s úžasnou chill zónou, saunou a vířivkou až po široko daleko vyhlášenou kuchyni, za kterou sem jezdí lidé jenom na otočku. Za Farou stojí skvělá rodina Džiubanových a neuvěřitelná Romana Remutová, které se stará o její chod od samého začátku. Pro nás Café Fara bylo vždycky inspirací, ale až letos se dočkalo zaslouženého ocenění Absolutní vítěz Amazing Places 2021.“ Zakladatel Amazing Places ovšem dodává, že nejvíce si přeje, aby mezi místy nepanovala žádná rivalita, přece jen úplně na začátku bylo heslem Amazing Places: Nejsme si navzájem konkurencí, nýbrž inspirací.

Café Fara

Vítěze jednotlivých kategorií najdete v článku v záložce Blog na webu Amazing Places. Konkrétní ocenění má každé vítězné místo také na svém profilu. A pokud se ještě trápíte nad tím, co darovat blízkým pod stromeček a nalákalo vás některé z míst, sáhněte po zážitku v podobě dárkového voucheru Amazing Places.

Přečtěte si také