Češi jsou konzervativní klienti, ale začínají si uvědomovat potřebu investovat do své budoucnosti

Majitel franšízových poboček OK POINT v Ostra­vě a Olomouci Lukáš Kubík se svým týmem pomáhá klientům řešit finanční, realitní a bankovní záležitosti. Jak zvládá ukočírovat provoz poboček ve dvou různých městech?

Co stálo za vaším rozhodnutím podnikat franšízově?
Bylo to díky nabídce firmy Broker Consulting, v níž jsem byl od roku 2011 manažerem. V roce 2015 společnost představila koncept franšízových poboček OK POINT. Zaujal mě, a tak jsem u nás na Moravě začal vytipovávat vhodná místa pro pobočku, kterou jsem otevřel v únoru 2018 v Ostravě. S jejím vybudováním mi pomohla firma a také s veškerou podporou v oblasti práva, odborného vzdělání, marketingu a administrativy.

Máte jeden OK POINT v Olomouci a druhý v Ostravě. Jak se zrodil nápad mít dvě pobočky? A proč právě v těchto městech?
Chtěl jsem do svého podnikání vnést větší pestrost, však se říká, že s jídlem roste chuť. Pobočce se začalo skvěle dařit, a tak jsem uvažoval o otevření další v jiném městě. Zásadní byl rok 2019. V březnu se mi narodila dcera a v září jsem v Olomouci otevřel svůj druhý OK POINT. Pro mě osobně mají Ostrava i Olomouc zvláštní kouzlo a hlavně báječné lidi. Jsem hrdý na to, že jim mohu pomáhat k lepšímu životu.

Jak se dá zvládnout provoz poboček v různých městech?
Na Česku miluji kromě jiného to, jak je všechno blízko. Třebaže jízda po D1 bývá testem trpělivosti. S provozem poboček mi pomáhá tým spolehlivých zaměstnanců, kteří jsou velcí profesionálové. Práci nám usnadňují moderní technologie, jež hrají klíčovou roli v celé firmě. Díky nim lze hodně věcí řešit online.

Kdo je typický klient vašich poboček OK POINT?
Mladá rodina, která řeší běžné starosti. Chce bydlet ve vlastním, vytvářet finanční rezervy, spořit pro děti a ptá se i na možnosti pasivního příjmu. Prostě se zajímá o to, jak odejít do penze plně zajištěná a o něco dřív, než určuje stát.

Liší se nějak požadavky klientů z Olomouckého a Moravskoslezského kraje?
Nikoli. Myslím, že česká povaha je propsaná do všech krajů. My Češi jsme konzervativní klienti. Máme rádi bezpečí, ale už si začínáme uvědomovat, že bez nějaké formy investic budeme svůj majetek horko těžko budovat a chránit.

Přečtěte si také