Doby, kdy jsme za čerstvými či bio produkty museli výhradně na farmářský trh, který se v tom lepším případě konal každou sobotu, jsou pryč. Retaileři na své pulty přinášejí stále bohatší nabídku farmářských a regionálních produktů, u kterých je zaručena čerstvost a český původ. Dalo by se říct, že je tu nový trend – farmářský trh dostupný sedm dní v týdnu od rána do večera, navíc v pohodlí klimatizované prodejny. Prim v tomto ohledu hraje řetězec Kaufland, který na svých prodejnách zavedl regionální sekce. V těch najdete zboží od více než 130 regionálních dodavatelů. Navíc je nabídka těchto produktů v každém koutě republiky jiná. Proč a jaké to má výhody?
Spousta výhod
Farmářské a bio produkty jsou vyhledávaným zbožím. Kaufland však svou strategii trvale udržitelného sortimentu posunul na vyšší úroveň. Řetězec se zaměřuje na malé regionální dodavatele a do svých speciálních sekcí zařazuje produkty, které jsou vyrobeny v rámci daného regionu. Nejenže se tak nabídka v jednotlivých prodejnách liší a je rozmanitá, navíc je to win-win situace pro všechny zúčastněné – zákazníka, retailera i malého regionálního dodavatele. Spolupráce s regionálními dodavateli zaručuje především čerstvost produktů.
Konkurenceschopnost a blíž k zákazníkům
„Chtěli jsme oslovit širší okruh zákazníků i v dalších koutech našeho regionu. Proto jsme velmi vděční, že se nám povedlo navázat spolupráci s Kauflandem. Díky němu se dostává našim produktům více pozornosti a jsou stále známější,“ vysvětluje výhodnost spolupráce s velkým retailerem Ladislav Kováč z Ekofarmy Javorník, která do Kauflandu dodává bio mléčné výrobky, třeba sýry či tvaroh. „Jsem přesvědčen, že je Kaufland našemu typickému zákazníkovi, pro kterého je stěžejní čerstvost a kvalita, velmi blízký. Proto mi tato spolupráce dává velký smysl,“ potvrzuje generální ředitel společnosti Maso Uzeniny Písek Jaromír Šafařík. „Díky Kauflandu se naše pivo dostane i k lidem, kteří se o minipivovary vůbec nezajímají, ale rádi třeba ochutnají něco nového,“ vysvětluje benefity spolupráce s retailerem sládek Matuška. Malým producentům Kaufland pomáhá v boji s velkoprodukcí a zároveň zvyšuje povědomí o jejich nabídce u širší veřejnosti. Mnozí z nich se proto už nemusejí spoléhat jen na e-shop či jednu vlastní kamennou prodejnu.
Široká nabídka
Pro každý region má řetězec několik regionálních dodavatelů, nabídka je tedy opravdu bohatá. Med, maso, řemeslné pivo, brambůrky, ale třeba i káva, bylinkové sirupy či poctivé lahůdky. V regionální sekci toho najde zákazník mnoho a sortiment se bude do budoucna rozšiřovat. Českou produkci najdete i v úseku ovoce a zeleniny, kde Kaufland nabízí až 200 produktů od 50 českých producentů. V Kauflandu zkrátka najdete vše pod jednou střechou, proto při dalším nákupu zavítejte i do sekce regionální produkce a podpořte výrobce právě z vašeho regionu.
•