Asistence nad zlato

Pojišťovny ze skupiny Vienna Insurance Group (VIG) nabízejí služby bez limitů prostřednictvím společnosti Global Assistance.

Každý ví, že pro případ nehody na silnici nebo v domácnosti je třeba být pojištěn. Peníze, které pojišťovna následně vyplatí, však nevyřeší okamžitý problém s odtahem auta a jeho opravou. Od toho jsou asistenční služby, bez kterých si už není možné moderní pojištění automobilů představit.

Přední postavení v této oblasti zaujímá společnost Global Assistance. Ta je od roku 2014 součástí mezinárodního koncernu Vienna Insurance Group (VIG) a zajišťuje pomoc v nesnázích klientům společností Kooperativa pojišťovna, Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) a Česká spořitelna.

Nadstandardní programy

Nakolik se asistenční služby motoristům vyplatí, ukazují konkrétní případy. Například odtah obytného vozu Fiat Ducato z Milána do Teplic vyšel na 72 tisíc korun a nejdražší letošní zásah na 176 tisíc korun včetně DPH a všech poplatků. I kvůli těmto vysokým nákladům na motoristickou asistenci jsou stále oblíbenější nadstandardní asistenční programy.

„Proto nabízíme motoristům asistenční program MAX+, který zajišťuje bezlimitní asistenci při poruše, havárii, řádění živlu, vandalismu, částečném odcizení, a to nejen u nás, ale i v zahraničí. Navíc zapůjčení náhradního osobního vozidla v Česku i v zahraničí až na sedm dnů či jeho úschovu až na 15 dnů,“ uvádí ředitel Úseku pojištění motorových vozidel Aleš Zethner. Prémiový program ČPP se zase jmenuje Asistence CAR Plus a zajišťuje klientům této pojišťovny motoristickou asistenci na území Česka zcela bez limitu.

„U tohoto produktu nabízíme asistenční služby v zahraničí s vysokým limitem 70 tisíc korun, který je navýšen o deset tisíc, pokud má klient sjednané povinné ručení i havarijní pojištění. Pro běžné osobní vozidlo uvedená částka představuje v případě nutnosti odtah do Česka ze vzdálenosti až 1 500 kilometrů. Příplatkové asistence pro zmíněné vozidlo lze pořídit podle sjednaného rozsahu od 700 do 1 750 korun za rok,“ upřesňuje Miloš Velíšek, supervizor pojištění vozidel ČPP.

Klíčová rychlost

O asistenční služby je zájem. Jen za letošní leden až září pomohla Global Assistance (GA) téměř sto tisícům řidičů (98 676 zásahů), což je meziročně o pět procent více. „Klíčová je při poskytování asistenčních služeb rychlost, tu ostatně oceňuje v našich průzkumech spokojenosti 40 procent klientů. I proto průměrná čekací doba na hovor na našich linkách v případě motoristické asistence činí pouze 15 sekund,“ říká ředitel asistenčních služeb společnosti Zbyšek Skalický.

A dodává, že GA zajišťuje motoristickou asistenci v celém Česku a na území všech států Evropy. „Jako jediná asistenční společnost v Česku jsme vybavili naši českou smluvní síť, čítající přibližně 700 odtahových a asistenčních vozů, GPS jednotkami, což nám umožňuje vybrat nejbližší vhodné asistenční vozidlo a zkrátit dojezdové časy,“ vysvětluje Skalický s tím, že GA jako jediná asistenční společnost na českém trhu vlastní repatriační letadla, sanitky a vyškolený zdravotnický personál pro zajištění repatriace kdekoliv v Evropě.

Zatímco motoristickou asistenci pokrývá GA v Česku svými silami, v zahraničí zajišťuje potřebné služby prostřednictvím asistenčních firem, které mají vlastní síť asistenčních partnerů v dané zemi. A například v Chorvatsku, které je oblíbené u českých cestovatelů, udržuje v létě i vlastní kapacity.

„V blízkosti Primoštenu máme flotilu asistenčních vozů s česky hovořící posádkou, která zasahuje po širokém okolí této oblíbené turistické destinace. Na místě bylo připraveno více než 20 náhradních vozidel. Díky místní znalosti lokálních servisů máme ke spokojenosti našich klientů poměrně vysokou opravitelnost přesahující 60 procent vozů,“ říká Skalický.

Široký záběr

GA už dávno nepomáhá jen řidičům v případě nehody nebo poruchy vozu. Zajišťuje například i asistenční služby pro bytové domy a domácnosti, ty zdravotní v Česku i v zahraničí, asistenci právní, IT a kybernetických rizik či asistenční služby spojené s pojištěním úpadku cestovních kanceláří. Specialisté a smluvní partneři společnosti dokážou vyřešit jak píchlou pneumatiku, tak havárii vody v bytě, okamžitou konzultací zdravotního stavu nebo repatriaci v případě úrazu či nemoci na zahraniční dovolené.

V rámci služby Concierge a life-style asistenční služby dokonce nabízí nejen pomoc při ztrátě cestovních dokumentů, ale i rezervaci hotelového pokoje, objednání květin, taxíku či lístky na kulturní a sportovní akce. Zbyšek Skalický dodává, že pokud se vezmou v úvahu i další druhy asistenčních služeb, GA každoročně pomůže 210 tisícům klientů.

Přečtěte si také