Letošní titul Flotilový automobil roku si však odvezl model, který své benzínové a dieselové motory nijak neskrývá. Jedná se o kombi Peugeot 308 SW. Kromě klasických konvenčních tříválců a čtyřválců ale nabízí i hybridy, plug-iny a elektromobily. A právě v tom je zřejmě jeho síla. Klienti si mohou vybrat z takřka všech pohonů, které na současném trhu existují.
Je známo, že většina elektrifikovaných vozů směřuje do firemních vozových parků. Důvodů je několik. Od nízkých provozních nákladů přes snahu o pozitivní image firmy až po možnost dotací. Výhodou je i snadno dostupná dobíjecí infrastruktura. Zásuvky pro standardní či stanice pro zrychlené dobíjení se dnes v garážích kancelářských komplexů vyskytují zcela běžně. Podstatným argumentem je i to, že velké korporáty si pořízení elektrických flotil mohou na rozdíl od soukromníků dovolit. Přesto si letos odborná porota složená z fleetových manažerů a majitelů firem v anketě Fleet Derby nezvolila ani elektromobil, ani plug-in hybrid. Vybrali si možnost si vybrat. A takto komplexní výběr pohonů poskytuje Peugeot 308 jako jediný z modelové řady Peugeot a také jako jeden z mála modelů na českém trhu.
Udílení cen se odehrálo 25. dubna 2024 v pražské Vinoři v rámci akce Business Academy a ocenění Flotilový automobil roku 2024 zde převzal ředitel B2B pro značky Stellantis, Lukáš Hošek. Trofej pro model 308 SW přitom nebyla jediným oceněním. Uznání si vysloužil i B2B tým skupiny Stellantis za mimořádný úspěch v oblasti fleetových zakázek. Navíc Peugeot 308 SW bodoval i v přidružené anketě, kde o vítězích jednotlivých kategorií rozhoduje veřejnost prostřednictvím internetové ankety, a přidal ještě 2. místo mezi referentskými vozy.
Tento výsledek je překvapující i z jiného důvodu, a to že Peugeot 308 soutěžil o titul Flotilový automobil roku už loni, a to s plug-in hybridní verzí. Před rokem ale nevyhrál, musel se spokojit jen s druhým místem v kategorii Ekologické vozy. Letos se ale vrátil silnější o dva nové pohony a tentokrát si přišel pro absolutní vítězství. Peugeot 308 ale disponuje i mnoha dalšími argumenty, pro které ho firemní i soukromá klientela vyhledává. Zejména se jedná o atraktivní design oceněný titulem Red Dot Award, ultramoderní interiér či rozsáhlý arsenál asistenčních systémů. Z hlediska verze karoserie může klient volit mezi hatchbackem a SW. Právě verze 308 SW, kterou značka Peugeot nominovala do ankety, jednoznačně dominuje, a to jak u firemních, tak i soukromých zákazníků. V loňském roce představovala verze 308 SW v Česku takřka tři čtvrtiny prodejů modelové řady 308, v letošním roce si polepšila na celých 80 procent.
•